vijfkeerbeter@youroffice!

Add To Office Support bestaat vijf jaar! In die tijd heb ik al veel organisaties mogen helpen met het structureren van hun administratieve processen. In vijf blogs vertellen opdrachtgevers waarom dat vijf keer beter werkt. Het woord is aan Martine Paulusse, oprichter en mede-eigenaar van Paulusse bedrijfsopleidingen B.V.

 

  1. Doe waar je goed in bent

In 2007 begon ik als ZZP’er, maar al snel kreeg ik zoveel werk dat ik ging samenwerken met andere auteurs. Daardoor kreeg ik ook meer taken in de back office en minder tijd voor mijn passie: opleidingsplannen maken en werkplekopleidingen ontwikkelen voor de levensmiddelenindustrie. Ik ben nog steeds blij met mijn besluit om iemand te zoeken die passie heeft voor het organiseren van de back office. Petri heeft hart voor haar vak. Inmiddels is mijn eenmanszaak opgegaan in een B.V. die ik samen met Tanja Sleddens leidt. Uiteraard hebben we daar nog steeds de hulp van Petri hard bij nodig. Dankzij haar hebben we nooit zorgen meer over administratie en secretariaat en kunnen wij ons volledig richten op waar we goed in zijn.

  1. Eerst denken, dan doen

Petri doet niet direct wat er van haar wordt gevraagd. Noem het gezond eigen-wijs 😊. Ze denkt eerst na wat er écht nodig is en zorgt zo dat de back office gestroomlijnd wordt. Add To heeft de  praktische vraag om de administratie bij te werken omgezet in een structurele verbetering. We zijn bijvoorbeeld overgestapt op een boekhoudprogramma.

  1. Praktische ondersteuning geeft meer tijd

Natuurlijk helpt Petri ons ook praktisch, onder meer met (digitaal) agendabeheer en de planning van grote projecten. We hebben geboft dat Petri tijd in haar agenda had om Paulusse bedrijfsopleidingen te ondersteunen. Zij heeft er voor gezorgd dat we de complete back office onder controle hebben.

  1. Zorgen dat het goed blijft werken

Weet je wat ik zo fijn vindt aan Add To? Dat Petri altijd doordenkt hoe ze de verbeteringen die ze implementeert ook kan bestendigen. Zo heeft ze voor het boekhoudprogramma alle procesbeschrijvingen gemaakt. Als iemand die taak straks van haar overneemt, kan die direct aan de slag. Ik vind het een mooi voorbeeld hoe Petri heel praktisch waarde toevoegt! 

  1. Helemaal klaar voor de toekomst

Dankzij Add To zijn we helemaal klaar voor de toekomst. Nu is Paulusse bedrijfsopleidingen  nog te klein om iemand in dienst te nemen voor de back office. Gelukkig kunnen we rekenen op Petri’s inzet en expertise. Dankzij haar zijn de processen helder en ligt het handboek klaar. Als we in de nabije toekomst de stap zetten om een managementassistent aan te nemen, komt die in een gespreid bedje.

 

 

Geen reactie's

Geef een reactie